Rutes en BTT per les 7 cares del Pedra

Descobrint el Bastareny en BTT

El Bullidor de Sant Esteve i, sobretot, la Dou del Bastareny i el Salt del Murcarols (aquest últim només accessible a peu o en bicicleta) són alguns dels principals atractius turístics que ofereix la vall del Bastareny. Aquesta fàcil proposta de només 5,8 km permet descobrir aquests indrets en un entorn de gran bellesa. Amb sortida des de l’Aparcament de Cal Cerdanyola.-una casa de Colònies de La Salle que pertany al municipi de Gisclareny però accessible amb facilitat des de Bagà- es tracta d’una ruta preciosa, tot el petit desnivell per fer en bicicleta.

La ruta comença a Cal Cerdanyola, una casa de Colònies de La Salle accessible amb facilitat des de Bagà. Uns 300 metres més enllà la ruta passa a tocar d’un vell molí (Molí del Puig) tot just passat un pont. Uns 250 metres més enllà hi ha un cruïlla, la ruta segueix recte deixant de banda un camí que surt a l’esquerra. La ruta continua ascendint i a gairebé 700 metres de la cruïlla s’observa un senderol que tomba a ma dreta i baixa fins al Bullidor de la Llet. Es tracta d’un indret específic del riu on sembla que l’aigua sorgeixi per sota mateix del riu, com si bullís.  El senderol s’ha de fer a peu, no es pot anar en bicicleta. De nou a la pista, la ruta continua fins arriba a un pont que travessa el riu. Abans del pont s’observa un sender a ma esquerra que de seguida ens mostra un magnífic salt d’aigua: el Salt del Bastareny. Una mica més enllà el sender mostra la Dou del Bastareny, un punt on l’aigua sembla que surti de dins les roques. Un indret extraordinari, que no deixa indiferent a ningú. De nou al pont (hi sol haver una barrera) la ruta continua encara uns 575 metres de pujada fins que s’observa un petit camí, que baixa de dret a l’esquerra. La ruta continua per aquest camí que a gairebé 200 metres, creua un petit rierol. Continuant encara uns 150 metres enllà fins a una enorme paret amb un gran salt d’aigua, realment espectacular. Un indret únic, impressionant.

• Número de ruta: B13

• Altitud màxima: 983 metres

• Desnivell acumulat: 250 metres

• Senyalització: Fites amb plaqueta EMbleMatiC

• Cartografia: 46-Parc Natural del Cadí-Moixeró E. 1:25.000. Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya. Moixeró - La Tosa 1:25.000. Editorial Alpina

• Bibliografia: Caminades per la Vall del Bastareny. UEC Bagà. Unió Excursionista de Catalunya. ISBN : 978-84-85678-42-6