Logo Turisme del Berguedà
CA
  • Comparteix en el facebook
  • Comparteix en el twitter
  • Envia per email
  • Imprimeix la pàgina

Pastureig al Berguedà és la nova i fresca campanya turística del Berguedà. Una experiència sense filtres

15/03/2019

 

Campanya

 

Es presenta la nova campanya turística per promocionar el Berguedà, sota el paraigües de la marca territorial “Berguedà, terra de futurs”. Una proposta fresca i divertida, d’acord amb els valors i atributs de la marca, que vol atraure l’interès del mercat català perquè vingui a descobrir la nostra comarca.

 

La campanya titulada “Pastureig al Berguedà”, s’ha elaborat amb l’ajut d’un equip de professionals de l’empresa Minimilks, especialitzada en publicitat i comunicació, amb la direcció artística del Jordi Reixach i les fotografies de l’Oscar Rodbag. I com no podia ser d’una altra manera amb figurants del Berguedà. 

 

Aquesta campanya és fruit d’un llarg camí iniciat el 2013, amb la redacció del pla de dinamització turística on es posava de relleu el poc coneixement que la població de Barcelona i de l’àrea metropolitana (principal mercat turístic actual de la comarca) tenia de la marca “Berguedà”. Malgrat en coneixia elements turístics no els associava a la comarca i tampoc posava atributs concrets al que podia trobar-hi.

 Turisme rural horitzontal

La imatge i posicionament turístic del Berguedà era molt dèbil i no hi havia una imatge clara de la destinació ni dels seus elements. L’estudi urgia a construir una marca territorial, un paraigua comú, creïble i que donés sentit als diferents atributs del Berguedà.

 

Així es va crear la marca territorial “El Berguedà, terra de futurs” amb els objectius de:

  • Posar en valor els elements diferenciadors del territori i així incrementar la visibilitat  entre els públics objectius i els segments clau.
  • Posicionar la comarca com un territori amb oportunitats (per visitar, per establir-s’hi, per obrir un negoci, etc.).
  • Permetre crear xarxa i treballar conjuntament de forma transversal.
  • Enfortir el sentiment de pertinença al territori. 

Els pilars de la marca són la qualitat, la sostenibilitat, la identitat territorial i el treball en xarxa i l’estratègia de treball i de comunicació s’adreça a tres públics o audiències:

  • Persones que viuen i treballen al Berguedà
  • Visitants-turistes
  • Empreses i/o persones que vulguin venir a instal·lar-se al Berguedà

 

D’aquesta manera la campanya turística presentada, centra la seva atenció en el perfil de visitants o turistes potencials, persones que vulguin venir a descobrir els recursos culturals, naturals, esportius i gastronòmics del Berguedà.

  

Per crear aquesta campanya s’ha tingut en compte els atractius principals que tenim a nivell turístic i també s’ha pensat en quins són els segments de mercat més adequats per a cadascun d’ells.

 

Aquesta campanya de comunicació es plasmarà en mitjans escrits, en ràdio, televisió, metro, busos i altres suports publicitaris i es preveu que tingui una durada de tres anys. Per aquest desenvolupament inicialment s’han invertit 10.000€ en la creació de la campanya (concepció, fotografies, direcció d’art, dissenys i adaptacions, redaccions de textos...) i es disposa d’una dotació pressupostària de 20.000€ per implementar la publicitat al llarg del 2019. Pel que fa a la implementació d’aquesta campanya el 2020 i el 2021 encara no hi ha un pressupost definit que està condicionat per possibles convocatòries de subvencions.

 

A part de les insercions publicitàries, es treballa també per adequar les propostes turístiques que tenim al Berguedà a les demandes del mercat. El turisme ja no és només anar a un lloc, sinó anar a un lloc a fer-hi alguna cosa i això implica crear experiències i comunicar-les als públics a qui poden interessar. Això es plasmarà en els fulletons, la web, les xarxes socials, etc. amb l’objectiu que tinguem més visitants que vinguin al Berguedà i que se n’emportin una bona experiència que els faci repetir i recomanar-nos.

 



IMATGES

  • campanya
  • campanya
  • subscriure't

OFICINA DE TURISME DEL BERGUEDÀ

Carretera C16 Km 96

Berga, Barcelona 08600

Tel. 93 824 77 00

E-mail: turisme@elbergueda.cat

Logo Diputació de Barcelona
Agencia de Desenvolupament del Berguedà
Logo Pirineus

SEGUEIX-NOS

  • twitter
  • facebook
  • youtube
  • instagram

RECONEIXEMENTS

  • Biosphere
  • EDEN