CA
  • Imprimeix la pàgina

INFORMACIÓ UTIL SI VOLS SEGUIR A UN CORREDOR DE LA UP, TRAIL, SKY O MITJA

04/09/2019

ultrapirineu2019                                                                                                                                                      pastilla terra de futurs

Tant el públic com les assistències i/o acompanyants dels participants han de tenir en compte que molts avituallaments es troben en llocs de difícil accés amb cotxe i/o amb poc espai per aparcar.

Per això l’organització, en coordinació amb els mossos d’esquadra i protecció civil,  han elaborat un pla vial amb l’objectiu de garantir que no es produeixin col•lapses a les vies d’accés als avituallaments i així evitar possibles bloquejos en el pas dels vehicles de les forces de seguretat, organització i ambulàncies, en el cas que fos necessari.

A sota es poden consultar les taules amb tota la informació sobre els horaris i accessos a cada avituallament:

ULTRAPIRINEU

Mitjana de pas a cada control, depenent del temps total previst.

Sortida de Bagà

18:10

20:30

22:50

En negreta els controls que son punt de retirada.

COM ARRIBAR A CADA CONTROL I TEMPS PER ACCEDIR-HI EN VEHICLE PRIVAT

U-1 Refugi de Rebost:

Agafar des de Bagà la Ctra. De Coll de Pal fins al km. 19, on es deixa el cotxe. Baixar per la carretera fins al km.13 on , a la dreta hi ha el corriol per accedir al refugi de Rebost. (15’). La Carretera de Coll de Pal per accedir a Rebost estarà tancada als vehicles entre les 6:00 i les 8:00 i entre les 09:30 i les 11:30, i estarà prohibit aparcar en qualsevol lloc als vorals de la carretera.

Distància:   19 km.   Temps: 20’

De Bagà a U-2 Niu d’Àliga:

Cal sortir de Bagà en direcció a Puigcerdà (creuar el túnel del Cadí: preu: 12,08 €). Un cop passat el túnel, seguir en direcció a Puigcerdà. Passat Alp hi trobareu el desviament a La Molina, està indicat i es la ctra. GIV-4082.

Arribareu directament al Pàrquing 1, on està el Telecabina. El preu per acompanyants de la UP es, fins les 9:30 del matí,  de 5.50 € anada i tornada i el trajecte dura 15’. Des d’on us deixa el telecabina heu de caminar 15’ fins el refugi de Niu d’Àliga.

Distància: 28 km. Temps: 1h. 10’min.

U-2 Niu d’Àliga a U-3 Serrat de les Esposes

Tornar fins la Molina amb el Telecabina i anar  en direcció a Alp, a la cruïlla de la ctra. E-9 girar a l’esquerra i agafar la carretera en direcció a Urús. Passat el poble d’Urus, a la esquerra hi ha el desviament cap a Riu de Cerdanya. Creuar el poble i seguir recte per la pista que puja fins al refugi (20’)

Al poble de Riu hi trobareu els Mossos i/o protecció civil, ja que  la pujada fins el Serrat de les Esposes es controlada, es fa en grups de vehicles i si a dalt està ple, no es podrà pujar fins que en baixi algun grup.

Distància: 15 km. Temps: 35’

U-3 Serrat de les Esposes a U-4 Cortals d’Ingla

L’accés en vehicle estarà tallat. S’hi pot pujar a peu des del Serrat per la pista, son uns 4 km.

U-2 Niu d’Àliga a U-5 Prat de Cadí

Tornar fins la Molina amb el Telecabina i sortir en direcció a Alp, creuar el poble d’Alp i, a la sortida hi ha una rotonda. Agafar la primera sortida, per la ctra. GIV-4033 cap a Prats de Cerdanya, Bellver i Martinet. A la sortida del poble de Martinet, a l’esquerra, trobareu el desviament cap a Estana. Allà hi ha un aparcament senyalitzat. Per arribar al refugi s’ha de pujar a peu aprox. 10 km.

Distància: Temps: 45’ en cotxe fins Estana

U-2 Niu d’Àliga a U-6 Gósol

Tornar fins la Molina amb el Telecabina i sortir en direcció a Alp, a la cruïlla amb la ctra.E9, girar a l’esquerra en direcció Túnel del Cadí-Barcelona-Andorra. Creuar el túnel (12,80 €) i seguir per la C-16 fins passar Guardiola de Berguedà, abans d’un petit túnel hi ha el desviament cap a Saldes- Gósol per la ctra.B-400. Seguir fins Gósol, allà hi trobareu un aparcament senyalitzat.

El braçalet que facilita l’organització i que  acredita a les assistències dels corredors de la ULTRA per accedir a dins de la zona del poliesportiu de Gósol, NO permet accedir en cotxe per les vies tallades al tràfic. Per tant en el cas de voler accedir a un avituallament tallat al transit, hauran d’aparcar igualment als Pàrquings habilitats i desplaçar -se a peu.

Distància: 60 km. Temps Total: 60’

U-6 Gósol a U-7 Saldes

Sortiu de Gósol per la ctra. B-400 en direcció a Saldes (10’). Al poble hi han aparcaments senyalitzats. Deixar el cotxe i des de la plaça del poble, agafar el bus llançadora que us portarà fins al Mirador del Pedraforca. Des d’allí, pujar a peu al Refugi Lluís Estasen (5’).

El  bus llançadora de Saldes al Mirador del Pedraforca funcionarà en horari de  12:00h a  22:00h. el dissabte.

La carretera del Mirador estarà tallada al transit per motius de seguretat des de les 12:00h. fins les 22:00h.

Distància: 9km. Temps: 15’ FINS L’APARCAMENT DE SALDES

U-7 Saldes a U-9 Vents de Cadí

Sortir de Saldes en direcció a Guardiola de Berguedà per la ctra B-400, en arribar a la cruïlla amb la C-16, girar a l’esquerra en direcció a Bagà. Entrar a Bagà per la segona entrada, a l’esquerra i girar a l’esquerra. A rotonda, agafar la segona sortida i seguir recte i al fons del carrer a la dreta en direcció al Parc Natural. L’accés estarà tallat als vehicles a partir de les 08:00h.

Distància:  22 km.              Temps Total: 30’

U-9 Vents de Cadí a U-10 Sant Jordi

Al Refugi Sant Jordi només si pot accedir a peu, pujant pels Empedrats des de Vents de Cadí. (4km. Aprox.)

TRAIL PIRINEU

Pas previst del primer i hora de tancament del control

06:00

18:00

COM ARRIBAR A CADA CONTROL I TEMPS PER ACCEDIR-HI EN VEHICLE PRIVAT

De Bellver a T1. Cortals

Sortir de Bellver en direcció a Túnel del Cadí-Barcelona. Entrar a la Benzinera Repsol del Túnel del Cadí on,  des de l’aparcament, surt la ctra. que porta a Riu de Cerdanya, es gira a l’esquerra i es creua el poblet de Riu. Tot recte, s’agafa la pista que porta cap als refugis de Serrat de les Esposes i Cortals d’Ingla.

Al poble de Riu hi trobareu els Mossos i/o protecció civil, ja que  la pujada fins el Serrat de les Esposes es controlada.

Desde Serrat de les Esposes s’ha de pujar a peu a Cortals (4km.) ja que l’accés en vehicle estarà tallat.

Distància:   7,5 km.  Temps: 15’

T2. Prat d’Aguiló

Desde Bellver, sortir per la carretera N-260 en direcció a Martinet. Al sortir del poble de Martinet, a la esquerra, es troba la cruïlla que porta cap a Estana, on s’haurà de deixar el cotxe. Si es vol pujar a Prat d’Aguiló s’ha de fer a peu (10km.)

Distància:   18,5 km.   Temps: 40’

T3. Estana

Desde Bellver, sortir per la carretera N-260 en direcció a Martinet. Al sortir del poble de Martinet, a la esquerra, es troba la cruïlla que porta cap a Estana, on hi ha un aparcament habilitat.

Distància:  18,5 km.   Temps: 40’

T4. Martinet

Per la carretera N-260 direcció a Andorra.

Distància:  8 km.   Temps: 10’

T5. Nas

Des del centre de Bellver,  agafar la carretera en direcció a Santa Eulàlia-Nas.

Distància:   6 km.   Temps: 10’

S-1 Refugi de Rebost:

Distància: 19 km.  Temps: 15’

De Bagà a S-2 Niu d’Àliga:

Distància: 28 km. Temps Total: 1h. 10’min.

S-3 Sant Jordi

S-4 Vents de Cadí

Sortir de Bagà  en direcció a Gisclareny-Parc Natural Cadí-Moixeró. Passat les oficines del Parc, girant a l’esquerra es troba la carretera a Gisclareny i Vents de Cadí (4 km). S’hi haurà d’accedir a peu. L’accés estarà tallat als vehicles a partir de les 08:00h.

Distància:  4 km.

11:00

M3. Càmping

De Bellver a M1. Ordèn

Agafar la carretera LP-4033, que surt de la Carretera N-260 en direcció a Barcelona al centre de Bellver, a la esquerra. Porta directament a Ordèn.

Distància: 7 km.     Temps: 10’

De Bellver a M2. Olopte

Per la ctra.N-260 direcció Puigcerdà. Girar a l’esquerra i agafar la ctra. GIV-4032 fins a Olopte.

Distància: 8 km.   Temps: 15’

M3. Càmping

Venint de Olopte, girar a la dreta a la N-260 en direcció a Bellver, trobareu en càmping a la esquerra de la carretera, al km.193.

Distància:  4 km. Temps: 8’

TRANSPORT COLECTIU

L’organització posarà a disposició dels acompanyants, un servei de bus per arribar als avituallaments. Els tiquets que tenen un preu de 5€ per trajecte (anada i tornada) estaran a la venda dijous i divendres a la plaça raval, al punt d’informació.  Comprant el tiquet pel bus de la línia 1 gaudireu del 50% de descompte al adquirir el tiquet del telecabina de dissabte per pujar al Niu d'Aliga.  És necessari presentar el tiquet de bus a les taquilles de La Molina per gaudir del descompte. Pagaments només en efectiu, Gracies.

Aquests son els horaris i linies:

transport up

Taxis Berga :      938 21 08 21 – 938 211 111 - BERGA

Taxi Raúl:  696 43 35 59 - BERGA

Taxis Francesc: 670 66 17 14 – BERGA

El recorregut de la Ultrapirineu transcorre integrament dins del Parc Natural del Cadí -Moixeró, a continuació us indiquem algunes nomes bàsiques que cal tenir en compte:

Els espais naturals constitueixen un patrimoni que cal respectar i conservar, a fi que les pròximes generacions puguin gaudir dels seus paisatges, geomorfologia, flora i fauna. Totes les activitats que s'hi fan han de quedar supeditades a la conservació dels valors que en motivaren la creació.

Entre les normes de comportament lògiques, basades en el respecte per l'entorn, destaquem les següents:

•   L'acampada lliure no és permesa. Existeixen nombrosos allotjaments dins el Parc o als poble circumdants, on es pot passar la nit.
  •  No llenceu les deixalles. Emporteu-vos-les i dipositeu-les en contenidors adequats. El reciclatge és una bona manera de col·laborar en la millora del medi ambient.
  •  Gaudiu de l’observació de la fauna, sense capturar ni molestar els animals, tant salvatges com ramats domèstics.
  •   Algunes plantes i flors són verinoses o són protegides per raó de la seva raresa. Admireu - les sense arrencar-les i respecteu tota la vegetació.
  •  Només es pot encendre foc als llocs permesos o amb el permís pertinent.
  •    Els gossos s'han de portar controlats en tot moment, pel que es recomana portar-los subjectats, ja que poden provocar molèsties a la fauna salvatge i als ramats.
  •   No es permet circular amb vehicles motoritzats fora de carreteres i pistes obertes a la circulació. Respecteu la senyalització i aparqueu als llocs habilitats.
  •   Prohibit tirar cigarretes, ja que són font de contaminació i poden produir incendis.
  • Tanqueu els filats i les tanques ja que mantenen el bestiar en el lloc adequat.

SI VOLEU DESCARREGAR AQUESTA INFORMACIÓ, LA TENIU AL DOCUMENT ADJUNT A LA DRETA.