Itineraris circulars en bici de carretera

Pujada a Falgars

Guardiola de Berguedà-Sant Julià de Cerdanyola-Falgars-La Pobla de Lillet-Guardiola de Berguedà

Pujar al santuari de Falgars des de Guardiola i passant per Guardiola de Berguedà és un dels primers reptes a assolir pels joves ciclistes de la comarca.

Hem integrat aquest repte en una ruta circular que permet apropar-nos a conèixer aquesta ruta, el petit poble de Sant Julià de Cerdanyola, el carismàtic santuari i retornar en una circular per vora el Llobregat.

Es tracta de la ruta més curta de les proposades però amb un desnivell gens menyspreable, fet pel qual també s’ha inclòs en la selecció de ports de muntanya de la comarca.

La ruta comença a la plaça de l’església de Guardiola de Berguedà per enfilar la BV-4021 coneguda com “la costa de Cerdanyola” en direcció Sant Julià de Cerdanyola.

Un cop al poble cal tombar a l’esquerra en direcció la collada Subirana per una camí rural asfaltat. La pujada continua fins a passar la collada i arribar al santuari de Falgars, punt més alt de la ruta, que culminarem en 10 Km des de l’inici.

Un cop a dalt, podem aprofitar per arribar-nos fins al mirador Joan Casanova, amb bones vistes a la vall de Lillet.

Per retornar cal que desfem els 2 primers quilòmetres fins uns metres abans de la collada Sobirana. Aquí, seguirem per la dreta la carretera que baixa fins a la B-402 tot creuant el riu Llobregat. Seguim aquesta via avall fins a retornar al punt on hem iniciat la ruta: Guardiola de Berguedà.

• Població: Guardiola de Berguedà

• Tipus: Fàcil

• Punt d'inici: Plaça de l’Església de Guardiola de Berguedà

• Punt de final: Plaça de l’Església de Guardiola de Berguedà

• Distància (km): 28 km.

• Temps aproximat: 2 hores

• Senyalització: Sense senyalització

• Recomanacions: Els temps són aproximats i tenen caràcter orientatiu sense tenir en compte les aturades a una velocitat mitjana de 25 km/h. en pla, als quals s'ha incrementat el temps en funció del desnivell